titel image2
Loopgroep: Singellopers '88 & de Haagse Beemdenlopers

www.Bredaloopt@Gmail.com  

  
 
 
 
 

 

 

 


 

 loopgroep

 De Singellopers '88

 &

  de Haagse Beemdenlopers '90

 

Historie

Na de de 1e singelloop in 1985, was er behoefte bij lopers om voor dit evenement  te gaan trainen. De Bredase atleet Jos Koniuszek heeft dit opgepakt. uit dit iniatief is in 1988 de loopgroep "De Singellopers 88" ontstaan. 

Bijna gelijktijdig met het organiseren van de 1e Haagse Beemden Loop is Jos gestart met een loopgroep in de  Haagse Beemden:  " de Haagse Beemdenlopers". 

Trainingen

De loopgroep heeft 3 trainingen per week:

- zondagochtend om 09.00 verzamelen we op het parkeerterrein van de atletiek vereniging Sprint en trainen we in het Mastbos onder leiding van Jos Koniuszek.

- dinsdagavond om 19.45 komt een groep samen bij het NAC stadion voor een rustige duurloop van een 8 tot 10 km.

- donderdagavond is de tranings avond in de Haagse Beemden. We verzamelen om 19.25 op de hoek van de Rudonk en de Schapenweide. We trainen onder leiding van Karin Bonhof.

De meeste lopers doen 1 x per week mee,  andere gaan voor 2 of 3 gezamelijke trainingen. 

Tijdens de trainingen wordt er een afwisselend en gevarieerd programma afgewerkt. De indeling ziet er in het algemeen als volgt uit. We starten met een gezamenlijk deel: warming-up, losmaak-, rekoefeningen en loopscholing. Hierna volgt het hoofdprogramma, een intervaltraining waarbij er niveau groepen (gevorderden, ervaren en beginnende lopers) worden gevormd. Als afsluiting is er een gezamenlijke cooling-down.

Algemeen

Veel hardlopers / trimmers kiezen juist voor deze sport omdat zij dan zelf hun trainingstijden kunnen bepalen. Dat is ook zo, maar lopen in groepsverband heeft ook zijn voordelen:

- Trainingen verzorgd door ervaren trainers

- Afwisseling in trainingsvormen, loopscholing

- voorlichting om verstandig te lopen 

- Het niet alleen lopen op donkere avonden 

- Trainingen met verschillende doelen, voor wedstrijdlopers maar ook voor trimmers en starters.

- Aandacht voor een goede warming-up. cooling-down en blessure preventie.

- Het trainen op een vast tijdstip werkt stimulerend.

- Het gezamelijk toewerken naar wedstrijden / trimlopen.

- Sociaal contact, je stimuleert elkaar, ook als het even wat minder gaat.

De jaarlijkse bijdrage aan de loopgroep is 50 euro Voor dit bedrag kan men tot 3 keer per week onder begeleiding trainen.  De totale groep bestaat  uit 60 dames en heren (van 24 tot 70 jaar) die  1 of enkele keren per week mee doen. Behalve de sportieve prestatie, die iedere deelnemer voor zichzelf bepaalt, is de sfeer bij ons erg belangrijk. Jong en ouder, wedstrijdatleet of recreant, iedereen traint met elkaar en gaat op een vriendschappelijke en sportieve manier met elkaar om. Bij beide groepen zijn nieuwe lopers welkom.

Contact

Is je interesse gewekt  neem dan contact met ons op: Bredaloopt@Gmail.com of bel 06 1554 0732

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sport-effect: Wij vinden het belangrijk dat mensen bewegen. Wil je je aansluiten bij de loopgroep maar wil of kun je alleen op werkdagen-overdag lopen bezoek dan eens de website van www.sport-effect.nl . Susan Fens traint  alleen op maandag, woensdag en vrijdag ochtend van 9.30- 10.45 een loopgroep. 

 

-